OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ NR 5
POZNAŃ – STARE MIASTO
Oferta poradni dla przedszkoli
I. Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci.
1. Badania diagnostyczne: logopedyczne, pedagogiczne, psychologiczne określające
poziom rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i społecznego dziecka.
2. Badania określające dojrzałość szkolną dziecka.
3. Terapia: logopedyczna, pedagogiczna, psychologiczna dzieci z zaburzeniami
rozwojowymi, w tym dzieci odroczonych z obowiązku szkolnego.
4. Badania przesiewowe: logopedyczne i pedagogiczne, prowadzone na terenie
przedszkoli – wykrywanie zaburzeń mowy oraz ryzyka dysleksji.
5. Badania przesiewowe słuchu wg ogólnopolskiego programu „Słyszę” i wzroku wg
programu „Widzę”.
II. Prelekcje i pogadanki dla rodziców i nauczycieli.
1. Dojrzałość szkolna dziecka.
2. Zapobieganie zaburzeniom dyslektycznym dzieci – wczesne wykrywanie ryzyka
dysleksji.
3. Rozwój mowy dziecka w okresie przedszkolnym.
4. Rola rodziców w zaspokajaniu podstawowych potrzeb emocjonalnych dzieci.
5. Postępowanie z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo i z zespołem ADHD.
6. Zapobieganie zachowaniom agresywnym dzieci.
7. Rozwój emocjonalny i społeczny dziecka w okresie przedszkolnym.
8. Wykrywanie ponadprzeciętnych uzdolnień dziecka.
III. Zajęcia dla rodziców i nauczycieli realizowane na terenie poradni.
1. Szkoła dla rodziców i wychowawców – trening umiejętności wychowawczych
rodziców i nauczycieli.
2. Nawiązywanie więzi emocjonalnej z dzieckiem – twórcza wizualizacja (zajęcia dla
rodziców).
3. Konsultacje i porady w Punkcie Konsultacyjnym dla Uczniów Zdolnych dotyczące:
- sposobów rozpoznawania potencjałów i mocnych stron dziecka,
- stosowania metod wychowawczych stymulujących rozwój dziecka
i ukierunkowujących jego aktywność twórczą.
Oferujemy następujące formy pomocy:
Dla dzieci
1. Diagnoza:
- dojrzałości szkolnej i potencjalnych możliwości dziecka,
- przyczyn i trudności w zachowaniu,
- ryzyka dysleksji,
- zaburzeń mowy,
- badania przesiewowe wzroku, słuchu i mowy – „Widzę, słyszę, mówię”.
2. Terapia:
- zaburzeń zachowania,
- logopedyczna,
- program terapeutyczny dla dzieci z uszkodzeniami C.U.N.,
- zajęcia ogólnorozwojowe stymulujące rozwój poznawczy, percepcyjny i społeczny,
- program psychostymulacji rozwoju mowy dla dzieci 4-6,
- program rozwijający mowę dla dzieci 5-6 letnich z opóźnionym rozwojem mowy
- “Logoterapia z wykorzystaniem muzyki, ruchu, mowy”,
- program dla dzieci 3-4 letnich “Dotknij, popatrz, powiedz”,
- warsztaty logorytmiczne dla uczniów kl. “0” prowadzone na terenie Państwa placówki “Co potrafi moje ciało”.
- indywidualne i grupowe zajęcia z dziećmi i ich rodzicami w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.
3. Inne formy wspierania rozwoju dziecka:
- Program „Indywidualny Trener Dziecka”,
- Zajęcia twórcze dla dzieci rozwijające kreatywność.
Dla rodziców
1. Prelekcje odnośnie zaburzeń mowy.
2. Warsztaty dla rodziców – profilaktyka logopedyczna.
3. Warsztaty dla rodziców dzieci twórczo uzdolnionych.
4. Warsztaty dla rodziców: „Dzieciństwo bez klapsa – czyli jak z miłością i szacunkiem
wyznaczać dziecku granice”
5. Przybliżenie problematyki dojrzałości szkolnej.
6. Program “Szczęśliwe dzieciństwo bez smoczka”.
Dla nauczycieli
1. Szkolenie: „Nauczyciel jako osoba uczestnicząca w procesie diagnozy”.
2. Diagnoza trudności we wczesnym etapie edukacyjnym.
3. Kształtowanie systemu fonologicznego.
4. Warsztaty: “Oddech jako fundament prawidłowej wymowy”.
5. Organizacja kształcenia dzieci przewlekle chorych.
6. Jak rozumieć opinie i orzeczenia wydawane przez poradnię